Sunday, June 1, 2014

ေခတ္စားေနေသာ ဖသ္ဝါေမးျမန္းျခင္း





ဖသ္ဝါ
ဒီစကားလံုးက ယေန႕ ေခတ္က်ေနာ္တို႕ ႏွင့္ သိပ္ မစိမ္းေသာ စကားရပ္ တခုျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဖသ္ဝါေမးျခင္းကို ဖက္ရွင္ တခု အေနႏွင့္လုပ္ေနၾကေသာ က်ေနာ္ တုိ႕ ပိုျပီးရင္းႏွီးေနပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ္ ၏ေရးသားခ်က္ကို စာဖတ္သူအေနႏွင့္ ကန္႕ကြက္ေကာင္း ကန္႕ကြက္ေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ထိုကဲ႕သို႕ေရးပါသနည္း။ ေသခ်ာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္ၾကပါစို႕ ။

က်ေနာ္ တို႕ ဖသ္ဝါေတာ့ ေမးလိုက္ၾကပါသည္။ ဧကန္စင္စစ္လိုက္နာက်င့္သံုးေသာသူမည္မ်ွရွိပါသနည္း။ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဖသ္ဝါေမးၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပဌာန္း ခ်က္ အတိုင္း အဘယ္မ်ွလိုက္နာ က်င့္သံုးၾကပါသနည္း။ အဘယ္ကဲ့သို႕ေသာ္ နိယသ္ ျဖင့္ေမးၾကပါသနည္း။ မိမိကို တပါးသူက ဘာသာေရးေလးစားသူဟုထင္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ လား??? အသိပညာတခု ထပ္တိုး သိရေတာ့ေကာင္းသည္ဆိုေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ႏွင့္လား???

က်ေနာ္ ေမးလိုက္ေသာ ေမးခြန္း အနည္းငယ္ မ်ားသြားသည္ ထင္သည္။ က်ေနာ္ တို႕မိမိတို႕ ကိုယ္ ကို နိယသ္ကို ဦးစြာဆန္းစစ္သင့္ေပသည္။ က်ေနာ္ တို႕ တြင္ ျဖစ္ေနေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို အနည္းငယ္ တင္ျပလိုပါသည္။တိုက္ဆိုင္မႈ ရွိလ်ွင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။

၁။ မည္သူ႕ကို ဖသ္ဝါေမးမည္လဲ ???? က်ေနာ္ တို႕ ေတြ႕သမ်ွ လူကို ဖသ္ဝါေမး၍မရေပ။ ရွရီအသ္ အေပၚမွာ အာဏာရွင္ မရွိသလို အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္လည္း ိအလ်ဥ္း မရွိေပ။ မည္သူမ်ွ မိမိသေဘာႏွင့္ အေျဖေပး၍မရ။ က်ေနာ္ ေတြ႕ဖူးေသာ အာလင္မ္ပညာရွင္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သည္ဖသ္ဝါတခု ကို မိမိတို႕ႏႈတ္ပါးစပ္ကေန ဘယ္ ေသာအခါမွ အလြယ္ တကူ မေျပာခဲ႕ေပ။ ဤသည္ အလြန္ေလးလံေသာ ပညာရပ္ျဖစ္ေပသည္။ ဖသ္ဝါေသာ္လည္ေကာင္း မဆာအိလ္ ေသာ္လည္ေကာင္းေမးမည္ဆိုလ်ွင္ စစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္ ကို ရွာသင့္ေပသည္။ သူကိုယ္ တိုင္ရွရီအသ္အေပၚ မွာ က်င့္သံုးျခင္းရွိ/မရွိ ကို ေလ့လာသင့္သည္။ သာသနာ့ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး စိတ္ခ်ရေသာ စစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္ပညာရွင္ကို ေမးျမန္းရေပမည္။ ္။

၂။ မိမိ စိတ္ခ်ရေသာ အာလင္မ္ပညာရွင္ တဦးတည္းကို သာေမးျမန္းပါ။ ပညာစမ္းခ်င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ မည္သို႕ျဖစ္ေစ။ ဟိုဆရာကေတာ့ ဒါကို ဒီလိုေျဖတယ္ ။ ဒီဆရာကေတာ့ ဒီလိုေျဖတယ္ ဆိုေသာ အက်ိဳး မရွိေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ မ်ားျဖစ္ေပၚလာေပလိမ့္မည္။ ဤသည္လည္း ဖိသ္နာတမ်ိဳး ပင္ျဖစ္သည္။

၃ ။ နဖူးေပၚလက္တင္ျပီး စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ပိုင္သည္ မပိုုင္သည္ သိရျပီးေနာက္က်ေနာ္ တို႕ ထိုကဲ့သို႕လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ႕ပါသလား???? ေမးလိုက္သည္ ႏွင့္ တာဝန္ေက်သြားသည္ မဟုတ္ ။ မိမိသိလုိက္ရသည္ကို အမလ္ျပဳလုပ္ဖို႕ အလြန္ အေရးၾကီးေပသည္။ အေပ်ာ္တမ္း ေမးခြန္းေမးေနျခင္း မဟုတ္။ ဖသ္ဝါ ေမးျပီးေနာက္ ရွရီအသ္၏ အမိန္႕ အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးရန္ လြန္စြာ အေရးၾကီးပါသည္။
သူမ်ားႏွင့္ ပညာျပိဳင္ လုိစိတ္ကိုေဖ်ာက္ျပီး ဖသ္ဝါအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ေစရန္ ၾကိဳးပမ္းရမည္။

၄။ ယေန႔ မြတ္စ္ လင္မ္မ်ားသည္ လမ္းသြားရင္ ဆရာ တပါး ေတြ႕ လိုက္ပါက ( ဟာ ဆရာ ေတြ႕တာနဲ႕ အေတာ္ဘဲ က်ေနာ္ ဖသ္ဝါေမးျခင္လို႕ပါတဲ႕ ) ေကာင္းပါေရာလား???? ေလာကီ ရဲ႕ဥပေဒတခုခုကို သိခ်င္ပါက လမ္းမွာ ေရွ႔ေနေတြ႕လို ႔ ခဏေလးပါ ဆိုျပီး ေမးသည့္သူ ရွိမည္ မထင္ပါ။ ရွိခဲ႕လ်ွင္လည္း လမ္းမွာၾကံဳလို႕ ေမးလိုက္သည္ကို အဘယ္ ေရွ႔ေနမ်ွ ေကာင္းမြန္စြာေျဖမည္မထင္ေပ။က်ေနာ္ တို႕အာလင္မ္မ်ားကို ေမးလိုက္လို႕ ( အဘိုင္ က်ေနာ္အခု ကိစၥေလးရွိလုိ႕ အိမ္ သို႕မဟုတ္ ဗလီမွာ လာေတြ႕လိုက္ပါ) လို႕ ေျပာလိုက္ရင္ က်ေနာ္ တို႕ ဘာလုပ္ၾကပါသလဲ ??? (ဟာ ဒီဆရာကြာ ဒါေလး ေမးတာကို ၾကီးက်ယ္ေနတယ္ ။ ငါက အားတာ မဟုတ္ဘူး ခုေျဖလိုက္လဲ ရတာဘဲ )
အင္န္နာလိ္လ္လာ က်ေနာ္ တို႕ သာသနာအေပၚထားတဲ႕ သေဘာထား အာဒါးဗ္ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္ရဲ႕ၾကီးက်ယ္ မႈက ဤမ်ွေလာက္ဘဲ ရွိသည္။

၅။ ေမးပါ ။ ဖသ္ဝါေမးျမန္းသင္ယူပါ။ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား သည္ အြမ္မသ္ အတြက္ ၾကိဳးပမ္းဖို႕ အိလ္မ္ ပညာသင္ၾကားထားသူမ်ားျဖစ္ေပသည္။ သို႕ေသာ္ အာလင္မ္မ်ားႏွင့္ရွရီအသ္ဥပေဒမ်ားကို ေလးစားၾကပါ။ က်ေနာ္ တို႕သည္ ေမးလိုက္ရံုႏွင့္ အလြယ္ တကူ သိလုိက္ရေသာ အိလိမ္ ကို ေျပာျပႏိုင္ဖို႕ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသည္ ဝူဇူလုပ္လို႕ရတ့ဲပဲဟင္းကို ခဲပါလည္း ဝါးက အပင္ပန္း အဆင္းရဲ ခံျပီးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထို အိလ္မ္ကို သင္ယူခဲ႕ၾကသည္ကို မေမ့ပါႏွင့္။

၆ ။ ေနာက္ အလြန္ဆိုးရြာသည့္ သတိျပဳစရာ မွာ အလုပ္တခုခုလုပ္ျပီး မွ။ ဆရာ -က်ေနာ္ ကေတာ့ ဒီလိုလုပ္လိုက္တယ္ ပိုင္လား???? ဆိုတာမ်ိဳး---လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ျပီး မွ ပိုင္မပိုင္ ေမးဖို႕ သတိရပါေတာ့သည္။ သာသနာကို တကယ္ေလးစားသူသည္ မလုပ္ခင္ အရင္ ေမးသင့္သည္။ လုပ္ျပီး မွ မပိုင္ဘူးဆိုရင္ ပ်က္စီးရမည္မွာ က်ေနာ္ တို႕ ကိုယ္ တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။ သတိတရားခ်ပ္ကာ လုပ္သင့္သည္ကို အရင္ လုပ္ထိုက္ေပသည္။

၇ ။ ယခု ေခတ္စားေနေသာ အြန္လိုင္းဖသ္ဝါေမးျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ တို႕ စိတ္ထဲ တြင္ ဖသ္ဝါကို အလြယ္ ေလးထင္ေနၾကသည္။ အြန္လိုင္းဓမၼသတ္ဆိုတိုင္းေမးခ်င္ရာ ေမးၾကေတာ့သည္။ ထို အြန္လိုင္း မွ ေျဖၾကားသူသည္ မည္သူလဲ ???? မည့္သည့္ေက်ာင္းကလဲ ???? တိက်ေသခ်ာေသာ စိတ္ခ်ရေသာ အရာ ကို သိျပီလား??? အိႏိၵယက website ျဖစ္လို႕ Saudi က website ျဖစ္တာနဲ႕တင္ေမး၍မရ။ က်ေနာ္ ေလ့လာရသေလာက္ေျပာရလ်ွင္ အိႏၵိယမွာ ပင္လ်ွင္ စလဖီေက်ာင္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရွိေနသလို ။ စလဖီေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကပင္လ်ွင္ website တင္ထားၾကပါသည္။ က်ေနာ္ အားလံုး ကို မဆိုိလိုပါ။

၈ ။ေမးသူမွာ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္လ်ွင္ မိမိ ခင္ပြန္း ေသာ္ လည္ေကာင္း အေဖ အစ္ကို ေမာင္ေသာ္ လည္ေကာင္းတစ္ဆင့္ခံျပီး စိတ္ခ်ရေသာ အာလင္မ္တပါးပါးကို ေမးျမန္းခိုင္းသင့္ေပသည္။

၉ ။ ဖသ္ဝါ အေျဖကို ေစာတကမတက္ပါႏွင့္။ ယခုေခတ္ ေခတ္ ပညာတတ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ဖသ္ဝါ အေပၚ ေစာတကတတ္ၾကသည္။ ေခတ္ပညာတတ္ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ရွရီအသ္ကို ေဝဖန္ခ်င္ၾကသည္။ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ ၾကီးက်ယ္ ေသာ အိလ္မ္ အေပၚ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ေဝဖန္စဥ္းစားေနသူသည္ ေခတ္ပညာဘယ္ေလာက္တတ္တတ္ က်ေနာ္ ကေတာ့ အရူးတေယာက္ သနားစရာ လူတေယာက္ ဟုသာျမင္ပါသည္။ သာသနာကို ဒီလို မိန္႕ထားတယ္ ဆိုလ်ွင္ ဒါကို က်င့္သံုးလိုက္ပါ။ (ဟိုလိုေရာ မရဘူးလား။ ဟိုလူေတြကေတာ့ဒီလိုလုပ္ၾကသည္။ ဒီေနရာ မွာ ဟိုလိုဆိုရင္ေရာ မပိုင္ဘူးလား။ ဒါကဘာလို႕ ဒီလိုျဖစ္တာလဲ ) ။ က်ေနာ္ တပ္အပ္ေသခ်ာေျပာရဲပါသည္။ ထိူကဲ႕သို႕ ေစာတကတက္ကာ ေမးခြန္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာေမးေနသူသည္ ဖသ္ဝါအတိုင္း က်င့္သံုးလိမ္မည္ မဟုတ္။ သူ႕ အေတြးႏွင့္သူ သာအလုပ္ရႈပ္ေနေပလိမ့္မည္။ တကယ္ လိုက္နာ က်င့္သံုးခ်င္သူအဖို႕ အမိန္႕တခုသာလ်ွင္ လံုေလာက္ေပသည္။ ေစာတကတတ္သူမွာ မက်င့္သံုးခ်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

၁၀ ။ ေနာက္ဆံုး အခ်က္ ေရးသားခ်င္သည္မွာ အေထာက္ အထားေတာင္းေသာ အေလ့အထ ျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္တေယာက္ ဆီက ဖသ္ဝါျဖစ္ေစ မအိလ္ ျဖစ္ေစ ေမးျမန္းပါက ထို အာဝါန္အား အေထာက္အထားျဖင့္ျပစရာ မလိုအပ္ပါ။ ရွရီအသ္မွာ ရွိသည္ကို ေျပာျပလိုက္ရံု ဘဲ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ က်ေနာ္ တို႕ တတ္ေယာင္ကားေတြက အေထာက္အထား လိုခ်င္ၾကသည္။ အကိုး အကားၾကည့္ခ်င္ၾကသည္။ အကယ္၍ အကိုး အကားရလ်ွင္လည္း က်ေနာ္ တို႕ သိၾကသည္ မဟုတ္။ ထိုစာေပ ဟဒီးစ္ ကုရ္အာန္ အဓိပၸာယ္ကို ဖတ္ဖူးၾကသည္လည္း မဟုတ္။ ဖတ္ၾကည့္မည္လည္း မထင္။ သို႕ေသာ္ အေထာက္ အထားကို အသည္းအသန္လိုခ်င္ေနၾကသည္။
အစကတည္းက မိမိ စိတ္ခ်ရေသာစစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္ကို ေရြးခ်ယ္ ေမးထားျပီ ဆိုပါက အေထာက္အထား မလိုအပ္ေတာ့ျပီ။ ဇြတ္အတင္း အေထာက္အထားေတာင္းကာ အာလင္မ္ပညာရွင္ မ်ားအား စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္မေပးသင့္ေပ။ က်ေနာ္ ေရးသည့္ အခ်က္တြင္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ ဖသ္ဝါ အေၾကာင္းအရာ ကို မဆိုလိုပါ။ (ဥပမာ အိမ္ေထာင္ေရး ဖသ္ဝါမ်ား ဆိုလ်ွင္ က်ေနာ္ တို႕ မေတာင္းသည့္တိုင္ေအာင္ အာလင္မ္မ်ားက အေထာက္အထားႏွင့္တကြေပးသည္သာျဖစ္သည္)

ဖသ္ဝါေမးၾကပါ။ ေသခ်ာေမးၾကပါ။ ရွရီအသ္ရဲ႕ အေျဖအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႕ မေမ့ပါႏွင့္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ က်ေနာ္ သည္ မသိနားမလည္သူ တေယာက္ သာျဖစ္သည့္အတြက္ အမွား အယြင္း ရွိပါက ေထာက္ျပသင္ၾကားေပးရန္ ေမတၲာရပ္ခံ ပါသည္။

No comments:

Post a Comment